Na jakość pracy w biurze składa się wiele czynników. Zaangażowanie i specjalistyczna wiedza kadr muszą otrzymać wsparcie w postaci dedykowanego wyposażenia. Zapewnienie kilku prostych akcesoriów przekłada się na poprawę efektywności i lepszą organizację zadań. Przedstawiamy listę ośmiu przedmiotów, które powinny dołączyć do zakupowej listy i nigdy z niej nie zniknąć.
1. Taśma klejąca
Zacznijmy od najprostszych rzeczy. Taśma klejąca – przedmiot ratujący z wielu biurowych tarapatów, wyróżniający się uniwersalnością i niezliczoną liczbą zastosowań. Zadbaj o obecność niewielkiej taśmy klejącej na każdym stanowisku pracy, a rozwiążesz sporo rozterek osób zatrudnionych. Naprawa pękniętego pudełka na dokumenty, przyklejenie kartki z ważnymi adnotacjami, oklejenie kabli komputerowych – oto jedne z setek sposobów wykorzystania wytrzymałej taśmy klejącej, zarówno w wersji jednostronnej, jak i dwustronnej.
2. Organizery na dokumenty i przybory piśmiennicze
Bałagan na blacie roboczym to prosta droga to dezorganizacji pracy i zgubienia ważnych dokumentów. Pamiętaj, że wydajna aktywność biurowa nie toleruje chaosu w postaci rozrzuconych długopisów i kartek papierów uformowanych w stosy. Zainwestuj w specjalne organizery do dokumentów. Wygodne przegrody nie tylko utrzymają dokumentację na miejscu i ochronią ją przed zabrudzeniem, lecz przede wszystkim ułatwią odnalezienie dowolnego sprawozdania, umowy lub raportu.
Podobną funkcję pełnią przybory piśmiennicze. Zakup estetycznych, wytrzymałych pojemników na drobne akcesoria biurowe pozostaje marginalną pozycją w budżecie. Ogromna wartość dodana tego rodzaju rozwiązań czyni je obowiązkowymi w każdym biurze, niezależnie od skali działalności.
3. Zszywacz
Nikt nie wyobraża sobie pracy biurowej bez dostępu do solidnego zszywacza. Zadbaj o to, aby takie urządzenie znalazło się przy każdym stanowisku pracy, a nie tylko w jednym miejscu w dużym biurze, co wywołuje niekiedy istną batalię o zszywacz między pracownikami. Zainwestuj w urządzenia oparte na stalowych elementach konstrukcji. Tego typu zszywacze wytrzymają znacznie dłużej niż ich plastikowe odpowiedniki, co skutkuje długoterminowymi oszczędnościami.
Pamiętaj o zamówieniu elementów eksploatacyjnych z odpowiednim wyprzedzeniem. Brak zszywek na stanowisku tylko pozornie jawi się jako błahy problem. W rzeczywistości dokłada kolejną cegiełkę do dezorganizacji pracy i skutkuje natychmiastową frustracją pracownika.
4. Niszczarka do dokumentów
Zakup niszczarki do papieru podyktowany jest rosnącą wrażliwością na dane firmowe, które nigdy nie powinny wyciekać na zewnątrz. Wszelkie dokumenty zawierające wrażliwe informacje należy zniszczyć przed utylizacją w sposób, który uniemożliwi ich późniejsze odtworzenie. Niszczarka jest niezwykle wygodnym urządzeniem. Pozwala na błyskawiczne pozbycie się dokumentacji z poszanowaniem norm RODO.
Nowoczesne niszczarki zapewniają cichą pracę, a mocna konstrukcja umożliwia rozcięcie nawet kilkunastu kartek jednocześnie. Podczas zakupu, zwróć uwagę na podany w specyfikacji poziom bezpieczeństwa DIN. 7-stopniowa skala dotyczy różnej tajności dokumentacji poddawanej niszczeniu.
5. Kalendarz papierowy
Ten punkt nie wymaga szczególnego wyjaśnienia – kalendarz fizyczny (ścienny lub biurkowy) powinien bezwzględnie znaleźć się w przestrzeni biurowej. Robienie notatek przy konkretnej dacie wzmacnia ideę indywidualnej organizacji pracy i wspiera nawyk dotrzymywania terminów. Uzupełnieniem dla kalendarza staje się profesjonalny planer tablica, o którym opowiemy nieco więcej w dalszej części artykułu.
6. Flipchart
Pod ogólną nazwą "tablice mobilne" kryje się wiele produktów, które usprawniają codzienne procesy w biurze. Flipchart to podstawowe narzędzie wspierające popularne burze mózgów. Okazuje się przy tym nieocenioną pomocą podczas wszelkiego rodzaju szkoleń, konferencji i spotkań organizacyjnych. Flipcharty w biurze to niezwykle praktyczne urządzenia, dlatego warto o nich pamiętać podczas biznesowych zakupów.
7. Tablica magnetyczna – planer
Do prowadzenia prezentacji świetnie nadają się tablice suchościeralne z funkcją magnetyczną. Tablica magnetyczna służy jako planer – stwarza miejsce do wizualizowania harmonogramu prac i określania priorytetów. Suchościeralny planer magnetyczny eliminuje wiele uciążliwości związanych z użytkowaniem klasycznych tablic kredowych. Jego obecność w biurze wpływa na doskonalenie kultury pracy. Odtąd żadne ważne wydarzenie lub informacja nie umknie Twojej uwadze.
8. Tablice korkowe
Last but not least – przekonaj się o licznych korzyściach, jakie oferują tablice korkowe. Zajrzyj na stronę https://tablicowo24.pl/pl/n/list, gdzie znajdziesz przykłady najlepszych tablic do zastosowań biurowych. Mobilne tablice korkowe przyspieszają pracę i usprawniają wewnętrzne procedury obiegu informacji.